Kefalonia trip

Výlet na ostrov Kefalonia, povalovanie sa po krasnych plážach a vozenie sa autom. Návod ako na to :o)

Kefalonia je ostrov smerom na západ, vzdialený 2 a polhodiny plavby trajektom od Patrasu. Severovýchodne od Kefalonie je ostrovIthaca, severne je Lefkada a južne je Zakynthos. Lístok na trajekt stojí14,50€, ak však máte študentské passo tak lístok stojí 9,80€. Z Patrasusme vyrazili o 12:30 a na ostrov sme dorazili niečo po 15:00.V Sami (mesto, kde zakotvil trajekt) sme si v požičovni Island (odhlavného námestia smerom do prava) prenajali dve autá, Chevrolet Matiz, nič mocale lepšie ako chodiť pešo. Požičovné je 30€ na auto za deň, ak si prenajmeteauto na viac ako 4 dni platí sa 25€ za deň. V Sami je ešte jednapožičovňa, dokonca v nej majú aj motorky, ale v tej sme sa nepýtalina cenu. Zo Sami sme vyrazili na sever, na najkrajšiu pláž na ostrove, naMyrtos. V požičovni nám dali mapu ostrova a majiteľ nám vyznačilmiesta kam by sme sa mali pozrieť. Značky a smerové tabule sú opäť trocha mätúce,takže sme sa museli pár krát vracať. Myrtosje krásna pláž s bielym pieskom a bielymi kamienkami. V tomtoobdobí tam nie sú žiadny turisti, takže sme tam boli len mi a nejakýdomáci. Konečne som sa vykúpal, aj keď voda bola studená a slaná(prekvapivo :o)) bolo to perfektné. Z Myrtosu sme išli smerom najuhozápad, do hlavného mesta ostrova, Argostoli,kde sme hneď na začiatku mesta našli supermarket – InterSpar. Tam sme spravilinákup na večer, a Francúzky chalani si prenajali 2 skútre. Potom sme išlispäť do Sami, kde sme sa na pláži Antisamos rozhodli prenocovať. Na tejto pláži bola natočená väčšina scén z filmuMandolína kapitána Coreliho, všetci o tomto filme básnia, no mne ani názovnič nehovorí. Čo už. Hneď ako sme prišli, musel ísť Giom pre zvyšok partie,ktorá sa rozhodla prísť až neskorším trajektom. Keď sa s nimi Giom vrátilnaskytol sa nám úžasný pohľad. Z auta nevyšli, ale doslova vypadli 4 našrot rozobratý ľudia, dvaja Poliaci Lukasova, Francúz JoJo a EstónkaKatrin. Nádherný pohľad :o) Keď vystupovali z trajektu tak to muselo byťpodobne zábavné divadlo, hehe. Keďže mi sme popíjali len pivká nemohli sme sadostať do podobného stavu a tak sme sa len zabávali na tých štyroch. Keďžebola dosť zima, išiel som spať do auta, a dobre som spravil. Ja som sícespal polámaný ale ostatný sa sťažovali že sa budili od zimy a nad ránom odtepla.

Ďalší deň sme sa rozhodli že pôjdeme pozrieť dve jaskyne čosú na ostrove otvorené pre verejnosť, a potom pôjdeme na sever do mesta Fiskardo a odtiaľ na juh, podmesto Lixouri, kde sú červené pláže.Prvá jaskyňa – MelissaniLake má polo slané jazero pretože pred 5000 rokmi sa zborila strechajaskyne, čiže je to také jazierko v jaskyni. Keďže je to dosť malé tak simyslím že to za tých 6€ neoplatilo, aj keď na druhej strane, už sa sem asi vživote nevrátim, takže treba asi vidieť všetko čo sa dá. Druhá jaskyňa, Drogarati Cave,je bez jazierka, je to klasická kvapľová jaskyňa, čiže pravdepodobnevápencového pôvodu. Vlezné do nej je 4€. Takže po jaskyniach sme sa vybrali nasever. Vo Fiskarde si Karel trejdoval v jednom potápačskom obchodíku stanz 30€ na 15€. Čo je na 2 až 3 miestny stan veľmi dobrý obchod. Kúsok odmesta je krásna pláž Emblissy, kdesom spravil pár fotiek z misu a potom som sa hodil do vody, ktorábola o dosť studenšia ako na Myrtose. Okolo 4tej sme vyrazili na juh,pričom cestou v Lixouri smespravili nákup. Na hlavnej ceste je nejaký minimarket, ale ak pôjdete kúsokpešo, od kostola ku moru, tak na nábreží je lacnejší supermarket, niečo akonaša billa. Po Lixuori je pás pláží (Xibeach) s červeným pieskom. Celá oblasť je niečo ako chatové mestečko,kde pravdepodobne bývajú ľudia len počas sezóny, lebo teraz to bolo dosťľudoprázdne. Pláže sme našli, avšak naše očakávania sa nenaplnili. More bološpinavé a pláž veľmi úzka. Stany sme mali približne pol metra od mora, takže tobolo veľmi zaujímavé spanie. :o)

Ráno vyzerala pláž o dosť krajšie, aspoň na pohľad.V mory som sa radšej nekúpal, studenej vody mi už stačilo. Tak sme sa tedapobalili a vyrazili späť do Sami, pretože bolo treba vrátiť autáa ísť domov.

Bol to veľmi pekný výlet. Oplatil sa.

Fotky sú tu .

Branislav Krnáč

Začiatkom apríla som prišiel do Grécka, do Patrasu, kde budem nasledujuce 3 mesiace na University of Patras pôsobiť v rámci študentskej mobility Socrates/Erazmus. Drže mi palce nech to prežijem v zdravý. :o) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené