reklama

Na univerzite

Cesta na univerzitu, hladanie môjho departmentu a nákupy v Rio.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V utorok som bol na univerzite prvý krát. Mal sommenšie problémy ohľadom dopravy tam, aj keď som vedel že mám nastúpiť na busč.6. Najprv som nasadol na bus zlým smerom (do mesta), tak som vystúpila počkal ďalších 30min na bus správnym smerom. Prišla 6tka. Vliezol somdnu a pýtam sa šoféra: „panipistimil?“ – univerzita, on odpovedá že „No“,kukám na neho, že jak že No, veď som v 6tke. (nepliesť si NO s NE,„Ne“ je po grécky áno, „Ochi“ znamená nie). Tak som vystúpil, znechutenýz gréckej hromadnej dopravy a išiel som späť na Estiu. Tam som sašpanielky opýtal, že ako je to možné že 6tka nešla na univerzitu. Povedala mi,že z Patrasu chodia asi štyri linky s číslom 6, každý má inú trasu. Paráda!Ale čo sa čudujem, veď som v Grécku :o) Tak som išiel zasa dole na križovatku a počkal na správny bus. Lístkyu šoféra nekúpite, jedine v tých kioskoch pri ceste, prípadne Vám ichmôžu predať láskavý domorodci :o) Pod estiou majú lístky v minimarketepriamo na rohu križovatky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na univerzite som vystúpil pred administratívnou budovou(„Áčko“) a dal som sa hľadať môj department. Smerové tabule sú samozrejmeúplne mätúce, odporúčam popýtať sa ľudí. Po pol hodine blúdenia som sa vrátilpred Áčko a tam som odchytil okoloidúceho kravaťáka, ktorý ma automodviezol priamo pred department. Ten bol samozrejme len pár desiatok metrov odÁčka.

Pred departmentom ma vyzdvihol profesor Kotsopoulos ajs Giannisom. Profesor je pohoďák, chvíľu som si zvykal na akcent, ale inakrozpráva dobre po anglicky. Hneď mi ponúkol účasť na jeho knihe (prekvapujúco),s tým že mu mám napísať dve strany summary do piatku. Potom sme ešteformálne pokecali (prečo som si vybral Grécko, o štrajku a tak.),poukazoval mi department a potom som išiel preč s tým, že zajtra prídema vybavíme formality.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestou z departmentu som sa zastavil na zastávke, kdebol nejaký chlapík z Chile, toho som sa spýtal na Cosmote kartu (Easy vGrécku). Kúsok od univerzity je malé mestečko/dedinka RIO a tam je vrajobchod. Do Ria je to asi 20min pešo, smerom dole od zastávky na hlavnú cestua potom do prava. Cesta momentálne v rekonštrukcii, kto vie od kedy,ale asi po tých 20tich minútach je už Rio, tak stačí zísť z cesty pomedzidomy a ste tam. Rio je malá dedina s jednou cestou a domami okolonej, OTEshop je modro-zelená budova, pani vo vnútri vie po anglicky, takžepohoda. Oproti je supermarket KRONOS, keďže je vraj drahý tak som ani nešieldnu. Kúsok od neho je ďalší supermarket, názov si nepamätám, ale ten jelacnejší. Tam som zistil že 1€ za 1,5L vody v nedeľu nebol veľmi dobrýdeal. Tu stojí voda cca 50c a majú tu aj chlieb, celkom jedlý. Z Riasom išiel busom (stojí na križovatke pri kostole). Opäť sodoma gomora, šofér mavysadil úplne ďaleko po minúte intenzívneho nadávania po slovensky. Hehe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nejaké fotky z areálu univerzity sú tu.

Zatim papa

Branislav Krnáč

Branislav Krnáč

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Začiatkom apríla som prišiel do Grécka, do Patrasu, kde budem nasledujuce 3 mesiace na University of Patras pôsobiť v rámci študentskej mobility Socrates/Erazmus. Drže mi palce nech to prežijem v zdravý. :o) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu